Przedsiębiorco wysyłałeś JPK_VAT za styczeń 2018? Możesz się spodziewać powiadomienia ws. korekty JPK_VAT od Ministerstwa Finansów jeśli się okaże, że wysłałeś źle wypełniony swój plik JPK_VAT. Sprawdź co trzeba zrobić jeśli otrzymałeś powiadomienie ws. korekty JPK_VAT.
Powiadomienie ws. korekty JPK_VAT
Za pośrednictwem ANALIZATORA_JPK sprawdzono kompleksowo już 650 mln faktur z z Jednolitych Plików Kontrolnych dla potrzeb VAT (JPK_VAT) za miesiąc styczeń, jeśli pojawią się niezgodności to otrzymasz powiadomienie ws. korekty JPK_VAT.
Największe problemy z JPK_VAT za styczeń 2018
- uwzględnianie w JPK_VAT zakupu faktur VAT wystawionych przez podmioty, które nie są czynnymi podatnikami VAT,
- rozbieżności co do kwot transakcji wykazanych przez podatników i ich kontrahentów,
- nieskładanie JPK_VAT przez podmioty, które mają taki obowiązek.
E-mailowe powiadomienia ws. korekty JPK_VAT
W najbliższym czasie podatnicy, u których stwierdzono takie przypadki, otrzymają e-maile z adresu dppt.automat@mf.gov.pl (podpisane „Ministerstwo Finansów”). Będą one zawierać prośbę o sprawdzenie JPK_VAT, a w przypadku stwierdzenia błędów – skorygowanie złożonej deklaracji VAT lub/i pliku JPK_VAT. Pytania i wątpliwości prosimy kierować bezpośrednio do swoich urzędów skarbowych.
Uwaga: e-maile nie będą zawierać żadnych wezwań do zapłaty podatku, odnośników zewnętrznych (linków) ani załączników w formie plików.
Przedsiębiorcy, którzy nie zgłosili w urzędzie skarbowym lub nie podali w przesłanym JPK_VAT swojego adresu e-mail, otrzymają powiadomienia pisemne lub SMS.
Przypominamy, że aby otrzymywać od administracji skarbowej e-maile, które dają możliwość korekty JPK_VAT bez konsekwencji, należy wypełniać i aktualizować pole >Adres e-mail< w JPK_VAT.
Więcej informacji można znaleźć na mf.gov.pl